اثر اعتماد درک شده بر وفاداری با تأکید بر نقش واسط تعهد رابطه ی در برون سپاری فعالیت ها در هتل های شهر مشهد

امین جاویدی؛ علی شیرازی

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، ، صفحه 112-130

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.44307

چکیده
  در محیط تجاری امروز، شرکت ها با هدف افزایش بهره وری، فعالیت های مورد نیاز، اما غیر اصلی خود را به تأمین کنندگان این فعالیت ها واگذار می کنند. در بیشتر تحقیقات برون سپاری، هزینه و سود مالی حاصل، مورد بررسی قرار گرفته، در حالیکه، در این تحقیق نگرشی رفتاری بکار برده شده است. این تحقیق تأثیر اعتماد درک شده را بر وفاداری، از طریق نقش واسط ...  بیشتر

تأثیر اعتماد سازمانی بر بروز رفتارهای شهروندی سازمانی (مورد مطالعه: شرکت گاز استان خراسان شمالی)

علی شیرازی؛ الهام خداوردیان؛ محمد نعیمی

دوره 4، شماره 7 ، بهمن 1391، ، صفحه 133-154

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i7.19470

چکیده
  در سال‎های اخیر، رفتارهای شهروندی سازمانی به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان‎ها داشته‎اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‎اند. هدف از این تحقیق که در شرکت گاز استان خراسان شمالی انجام گرفته، بررسی تأثیر اعتماد سازمانی بر بروز چنین رفتارهایی است. رفتار شهروندی سازمانی با استفاده از پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی ...  بیشتر